بررودکریز
بررودکریز

بررودکریز

مشروعیت همه دستگاه ها به امر ولایت و رهبری وابسته است


نسخه مناسب چاپ
بسیج مداحان استان چهارمحال و بختیاری: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری گفت: مشروعیت همه دستگاه‌های نظام به امر ولایت و رهبری وابستگی دارد.

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان استان چهارمحال و بختیاری؛به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت منجی عالم بشریت مراسم وعظ، سخنرانی و مداحی همراه با اقامه نماز مغرب وعشا بمدت دو شب به همت هیأت رزمندگان اسلام استان در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.

در نخستین شب از این مراسم مسئول سازمان قضایی نیروهای مسلح استان باتسلیت شهادت یازدهمین امام شیعیان گفت: امام حسن عسکری علیه السلام در سال 232هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشود .

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان اظهار داشت: امام عسکری علیه السلام بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود .

وی افزود: دوران عمر 29ساله امام عسکری علیه السلام به سه دوره تقسیم می گردد؛ دوره نخست 13سال است که در مدینه گذشت و دوره دوم و سوم آن امام همام حضور در سامرا قبل از امامت و نیز دوره امامت آن حضرت می باشد.

مسئول سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ادامه داد:حضرت امام هادی و حضرت امام حسن عسکری علیهم السلام از سوی دستگاه خلافت تحت مراقبت شدید و ممنوع از ملاقات با مردم بودند .

در دومین شب از این مراسم، مسئول سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با تبریک آغاز امامت منجی عالم بشریت به جایگاه مهدویت در قرآن و حدیث اشاره کرد و اظهار داشت: پیرامون موضوع مهدویت آیات فراوانی در قرآن مجید آمده و بیش از هزار حدیث غیر مکرر در مجموعه احادیث شیعه و سنی از همه ائمه معصومین علیهم السلام وجود دارد که در کتاب مجمع الاحادیث حضرت مهدی گردآوری شده است.

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان اضافه کرد: صدها عنوان کتاب درباره مهدویت از پیش از میلاد حضرت مهدی علیه السلام تاکنون به نگارش درآمده است.

وی ادامه داد: امام زمان در دوران غیبت صغری وکلایی داشتند که این وکلا از علما و افراد برجسته بودند و هر 11 امام از تولد منجی عالم بشریت حضرت مهدی علیه السلام خبر داده‌اند.

مسئول سازمان قضایی نیروهای مسلح استان شاخصه‏ حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام را برقراری صلح و امنیت و عدالت در سراسر گیتی و برچیدن بساط فساد، تباهی، ظلم، جور، جنایت و ستمگری عنوان کرد.

حجت الاسلام پورخاقان به با اشاره به حدیت امام حسن عسکری علیه السلام " فَأمَّا مَن کانَ مِن الفُقَهاءِ صائناً لنفسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً على‏ هَواهُ مُطِیعاً لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن یقَلِّدُوهُ" گفت:رهبر بصیر و فرزانه انقلاب اسلامی ایران، تمام شرایط ولایت و رهبری در دوران غیبت را دارند و برای فراهم نمودن زمینه ظهور تبعیت از نائب امام زمان علیه السلام لازم است.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری وظیفه بسیارخطیری را برعهده دارد و از اهمیتی ویژه برخوردار است.

مسئول سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس خبرگان در این مرحله حساس با تعیین رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی در کمتر از بیست و چهار ساعت نقشه ها و توطئه های استکباری را خنثی کردند و نقش ولی فقیه در هدایت کشتی انقلاب اسلامی و نیز بیداری اسلامی و خیزش‌ها و انقلاب‌های کشورهای مسلمان بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام پورخاقان افزود:حضرت امام خمینی (ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی از سالهای نخستین شکل گیری این نهاد، به تبیین جایگاه این مجلس و تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات خبرگان پرداختند و نیز خبرگان منتخب مردم را به دقت در انجام وظیفه توصیه فرمودند.

مسئول سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اظهار داشت:رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی، عمود خیمه انقلاب اسلامی است و مشروعیت همه دستگاه‌های نظام به امر ولایت و رهبری وابستگی دارد.

وی در بخش پایانی سخنانش به دشمنی شیطان بزرگ با اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم اشاره کردو گفت: آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و مانباید از کنار نقض پیمان آمریکایی‌ها به سادگی عبور کنیم.

حجت الاسلام پورخاقان افزود: وقتی سران امریکا از مفاد یک تفاهم نامه به این راحتی عبور می کنند چگونه ممکن است که به تعهدات خود به درستی عمل کنند و پای حرف خود بمانند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:دولت آمریکا، دولتی غیرقابل اعتماد، دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی دانستند.

مداحی مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای خبر/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.