به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، سردار
علی فضلی چهارشنبه شب در مراسم یادواره شهدای شهر بیرم با این سئوال که چه
تفاوتی بین انقلاب اسلامی و قبل از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امام
خمینی (ره) بیش از 5 دهه قبل از پیروزی انقلاب با همت و تلاش به همراه دیگر
مراجع و علما با حضور مردم پیروزی انقلاب را رقم زد تا امروز الگویی برای
آزاداندیشان دنیا باشد.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب اسلامی سه پایه دارد:
قران، عترت و مردم گفت:اهمیت نقش مردم و حضور و نقش ولایت فقیه در انقلاب
اسلامی و در میدان دفاع از دین خدا مثال زدنی است که از این دو قبل از
انقلاب هیچ آثاری نبود.
سردار فضلی با بیان اینکه اسلام و ارزشهای آن در انقلاب اسلامی هر همه
امور جاری است، افزود: هر قانونی که در مجلس تصویب شود حتما از منظر فقهای
شورای نگبهان مورد توجه قرار میگیرد و با معیارهای اسلامی سنجیده میشود.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: یکی از دیگر ویژگیهای مردم در
نظام اسلامی دشمنستیزی است چرا که مردم از امام و رهبری آموختند که در
مقابل دشمن باید مردی و پایداری به خرج داد، در مقابل دشمن نباید کوتاه
آمد، مردم ما ظلم و جور را تحمل نمیکنند.
وی با بیان اینکه این روحیه مردم سبب شده که در این 37 سال نظام اسلامی
ایران الگو باشد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به واسطه مجاهدتهای مردم پیروز
شد چراکه در همان ابتدای انقلاب دشمن تلاش میکرد از قومیتها برای تفرقه
استفاده کند اما در پی اطاعت از امام از همه اینها عبور کردیم.
سردار فضلی با اشاره به جنایتهای منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی بیان
کرد: برای بیان جنایتهای آنان همین که در روز آخر که در حال فرار از تهران
بودند 74 ترور انجام دادند و اگر مردم در میدان نبودند برخورد با آنان
مشکل میشد.
وی با اشاره به اینکه اعزام کاروان راهیان نور از 10 مهرماه آغاز شده به
بیان خاطراتی از عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: در این عملیات وسعت 5
هزار و 700 کیلومتر از خاک ایران در اشغال دشمن بود و دشمن با 4 مانع طبیعی
رودخانه کارون، اروند، کرخه و هورالعظیم کنترل منطقه را در دست گرفته بود.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه پیشبینی انجام عملیات
بیتالمقدس 3 مرحله بود، افزود: رزمندگان ما در میدان عمل 4 مرحله عبور از
کارون، رسیدن به جاده اهواز به خرمشهر که بیش از 100 کیلومتر در اشغال دشمن
بود، رسیدن به مرزهای بینالمللی، قطع بین بصره و خرمشهر و فتح خرمشهر را
اجرا کردند.
سردار فضلی با ذکر جزئیات این عملیات خاطرنشان کرد: در نهایت زمانی که
خرمشهر فتح و پاکسازی شروع شد بیش از 11 هزار نیروی عراقی تسلیم نیروهای
ایرانی شدند و پیام امام این بود که خدا خرمشهر را آزاد کرد. اگر عنایت
خدا، دعای خیر مردم، خانواده شهدا و امام نبود نمیشد به راحتی به خرمشهر
رسید.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) درباره فتح خرمشهر گفتند «فتح خرمشهر فتح
خاک نیست فتح ارزشهای اسلامی است» و امام در همان سال نوید پیروزی
ارزشهای امت اسلام را داد.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما در عملیات بیتالمقدس به همه
اهداف خود رسیدیم و 5 هزار و 700 کیلومتر آزاد شد 16 هزار کشته و زخمی از
دشمن، 2 هزار و 400 اسیر و هزاران سلاح و توپ و تجهیزات از دشمن به غنیمت
رسید.
سردار فضلی با اشاره به اینکه امروز مدافعان حرم در خط دفاع از ارزشهای
اسلامی هستند، اظهار داشت: درود بر شهدای مدافع حرم، درود بر فاطمیون،
حیدریون و همه مجاهدانی که از ایران، افغانستان و پاکستان با دفاع از حرم
برای نظام اسلامی آبرو خریدند.
وی گفت: از ابتدای تاریخ تاکنون هر کس دلش برای اسلام تپیده در عرصه مجاهده
حضور پیدا کرده و امروز مجاهدان در مقابل تکفیریها و داعشیها ایستادگی
میکنند.
شهر کفل
این شهر در فاصله سی وپنج کیلومتر ی شمال شرق کوفه ودر مسیر بزرگراه بغداد قرار دارد وقبر حضرت ذی الکفل( ع) که یکی از بزرگان پیامبران بنی اسرائیل است این جا است
رشید هجری
در مدخل جنوبی شهر کفل ودر میان نخلستانها ی آن آرامگاه رشید هجری که یکی از یاران وشاگردان باوفای امیر المؤمنین( ع) وامام حسن (ع) وامام حسین( ع) است واقع شده است تاریخ دقیق شهادت وی مشخص نیست ،بر خی گفته اند که او در دوران معاویه به جرم پایدار ی در دوستی ومحبت علی (ع) به دستور وی به شهادت رسید . لکن برخی از منابع دیگر از جمله رجال کشّی به نقل از فضیل بن زبیر گوید: روزی امیرالمؤمنین همراه چند تن ازیارانش به بستان برنی رفت و زیر نخلی نشست. سپس دستور داد خرماهای یک نخلی رابچینند، آنان نیز چنین کردند و خرماها را پیش روی حضرتش گذاشتند. رشید هجری گفت: یا امیرالمؤمنین، چه خرمای خوبی! فرمود: یا رشید، تو بر شاخهاش دار زده میشوی! رشید گوید: من هر بامداد و شام میرفتم و آن نخل را آب میدادم! پس از آنکه امیرالمؤمنینجهان را بدرود گفت روزی آمدم و دیدم که شاخ و برگش را بریدهاند. با خود گفتم: اجلمن نزدیک شده است، تا آن که روزی مأمور ابن زیاد آمد و گفت: امیر را اجابت کن. با او رفتم و چون به قصر وارد شدم. چوب درخت در آنجا افتاده بود، روز دیگری آمدمو دیدم که نصف آن را پایهء چرخ چاه کرده با آن آب میکشند. با خود گفتم دوستم بهمن دروغ نگفته است با پا به پایه چرخ چاه زدموگفتم: من برای تو تغذیه شدم و تو برای من رشد کردی! سپس بر ابن زیاد واردشدم. گفت: بگو از دروغهای دوستت. گفتم: به خدا سوگند نه من دروغگویم و نه او. او به من خبر داده است که تو دست وپا و زبانم را میبری! گفت: در این صورت، به خدا سوگند، او را دروغگو میسازیم، دست و پایش را ببریدو بیرونش کنید! چون او را نزد خانوادهاش بردند، خطاب به مردم از بلاهای بسیار بزرگ وامور غریبه سخن میگفت؛و اظهار میداشت ای مردم، این گروه نزد من طلبی دارند که هنوز به انجامنرساندهاند ( مقصود این بود که آنها طلب خود یعنی بریدن دست وپا را گرفته اند لکن هنوز زبانم را نبریده اند). آن گاه مردی بر ابن زیاد وارد شد و گفت: چه کردی! دست و پایش را بریدهای؛و او اینک با مردم از بلاهای بسیار بزرگ سخن میگوید!(او با آموزش علی (ع) دارای علم بلایا ومنایابود وعلوم غریبه را می دانست) گفت: او را بازگردانید. رشید به درب خانهاش رسیده بود، که او را بازگرداندند،عبیداللّهدستور داد زبانش را نیز بریدند و او را به دار کشیدند[1] وآرامگاه وی درکوفه است ومورداحترام شیعیان اهل بیت (ع)
شهرنجف اشرف (غری شریف)
شهری آمیخته باعلم ومعرفت ،نامی همراه با پیشرفت تمدن اسلامی ،جایگاه نشر علوم آل محمدص) ،عرصه گسترش فرهنگ قرآن کریم ، موضع شنیدن قال الصادق ع ) وقال الباقر ع) ،مکتب انسان سازی ، محل اعتلای کلمه توحید ،مهدپرورش علمای اسلام ،مجتهدین ، فرهیختگان ، ومراجع بزرگ تقلید ، محل نزول ملائک، مفتخر به وجود دری گران بها ، عصاره عالم خلقت ، تجسم علم وتقوا ، مردانگی وشجاعت ، شهامت وراد مردی، صوت العداله الانسانیه ، علی بن ابیطالب( ع) ، شهری در هشت کیلومتری کوفه، 80 کیلومتری کربلا و160 کیلومتری جنوب غربی بغدادجائی که زندگی در آن موجب عزت است و مدفون شدنش رهائی از عذاب هولناک قبر . شهری مزین به نام مقدس نجف اشرف وغری شریف .شهری در مجاورت وادی السلام، بزرگترین قبرستان جهان اسلام، منزل گه برزخی ارواح همه مؤمنین دنیا تاروز قیامت .
غری: به فتح( غ )و تشدید ( ی ) به معنای نیکو،وخوب صورت، وبنای نیکو آمده است ،و بتهائی که برای آنها گوسفند انی قربانی می شده است به نام غری بوده اند،و به گفته حموی غریان دوساختمان بلند همانند صومعه در بیرون شهر کوفه نزدیک قبر علی بن ابی طالب( ع) بوده است . لکن امروز این نام زینت بخش شهر مقدس نجف است .نجف :به فتح ( ن) و(ج) وسکون ( ف) به معنای جای بلند که آب بر آن نرود ودرمیانه رود بار باشد ،توده خاک وریگ ، سیل بند ،زمین بلند وسخت را گویند[2] . وامروز نام شهر مقدسی است که در سال 41 هجری قمری مدفن بدن مبارک امیر المؤمنین( ع) گردید واین راز بزرگ را تا سال ، 170 هجری قمری در دل نهفته داشت ، جایگاهی که گفته شده، اول سرزمینی است که در آن عبادت برای خدا صورت گرفته است،و نفس کشیدن در آن برابر چهار صد سال عبادت و خوابیدن در آن معادل هفتصد سال عبادت است[3] .
[1] قمی شیخ عباس ،منتهی الآمال (با تغییراتی) ج 1 ص 197
[2] - حسینی ، سید عبد الرضا کمونه ،آرامگاه ها ی خاندان پاک پیامبر(ص) وبزرگان صحابه وتابعین ترجمه عبدالعلی صاحبی ص 192
[3] - نجاری سهل آبادی ، محمد ،کلیات جامع عتبات عالیات واماکن مقدس عراق ص 31
به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، پویش مردمی من بسیجی ام به همت بسیجیان منطقه 17 تهران، همزمان با هفته دفاع مقدس از نمایشگاه فرزندان روح الله (ره) در جوار مزار پنج شهید گمنام بوستان ابوذر دارالشهدای تهران شکل گرفته و تا هفته بسیج ادامه دارد.
ثنایی دبیر این پویش گفت: پویش مردمی من بسیجی ام لبیک به ندای سردار سلیمانی است که ۲۵ شهریور امسال خود را "سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جان" معرفی کرده است. این حرکت لبیک به مظلومیت شیخ زکزاکی در زندان های نیجریه، همدردی با کودکان و نوجوانان و مردم مظلوم یمن و عراق و سوریه و لبیک به تمام مستضعفان جهان و لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای (مدظله العالی) است که تا آخرین قطره خون و آخرین فشنگ سلاح و قلم خود پای آرمان های انقلاب و امام و رهبری خواهیم ایستاد.
وی گفت: در این راه سعی خواهیم کرد بر مفاهیم بنیادین یک بسیجی تکیه کرده و با این مفاهیم غنی و استوار در جهت تربیت و آموزش و ارتقاع جوانان و نوجوانان تاثیر گذار باشیم. در پویش مردمی من بسیجی ام سعی شده بدون در نظر گرفتن تفاوت های قومی و زبانی و حتی جناح بندی های سیاسی حداکثر افراد جامعه در بر گرفته شود و علاقه مندان می توانند به این پویش بپیوندند.
کریزی ها//
مسجد صعصه بن صوحان
صعصه یکی از فرهیختگان صحابه امیر المؤمنین (ع) وعارفین به حق او و از بزرگان اهل ایمان بود وچندان فصیح وبلیغ بوده که حضرت امیرالمؤ منین ع) اورا به مهارت درخطبه و فصاحت در لسان ثنا گفته است وبه قلت مؤنه وکثرت معونه (یعنی کم هزینه،کم خرج وپر فایده) مدح نموده است .اودردفن وتشییع جنازه حضرت علی( ع) شرکت داشته و بعد از آن سر قبرگریه کرد و به فرزندان: امام حسن( ع) ،اما م حسین (ع)،محمد بن حنفیه ، ابوالفضل( ع) وسایرفرزندان و بستگان آن حضرت، تسلیت گفت ،مشتی خاک برداشت وبر سر خود ریخت وگفت پدرم ومادرم فدای تو ای امیر المؤمنین (ع) ،گوارا باد برتوکرامتهای خدا، ای ابوالحسن( ع) همانا ،مولد تو پاکیزه بود و صبرتو قوی ،وجهاد تو عظیم ،به آنچه آرزو داشتی رسیدی ، وتجارت سود مندی کردی ،وبه نزد پروردگار خودرفتی ، وازاین نوع کلمات بسیار گفت وگریه کرد،ودیگران نیز گریه کردند ، ودر حقیقت سرقبر آن بزرگوار آن شب مجلس روضه شد ،و اولین روضه خوان صعصعه بود، پس از آن جملگی به کوفه مراجعت کردند، ومسجد صعصعه به نام این صحابی بزرگوار ساخته شده است و از مساجد شریف کوفه است ونقل کرده اند که جماعتی از مردم امام زمان (ع)را ماه رجب در آن مسجد مشاهده نموده اند که نماز خواند ودعای خاصی را که در کتب علما در اعمال ماه رجب ذکر شده است خوانده اند ،وشما نیز دورکعت نماز تحیت مسجد بخوان ودعا کن [1].
مسجد زید بن صوحان
مجاهدی نستوه،مبارزی خستگی ناپذیر، تابع مقام ولایت وامامت به نام زید بن صوحان، او از بزرگان صحابه امیر المؤمنین( ع) به شمار می رفت که همراه برادرش صعصعه لحظه ای در حمایت از مولا یشان ، امیرالمؤمنین( ع) کوتاهی ودرنگ نکردند، شیر غرنده میدان جنگ وبنده عارف وخاضع محراب عبادت ،سرانجام در رکاب آن حضرت در جنگ جمل به درجه رفیع شهادت رسید ، و شیخ ابوعمرو کَشّى روایت نموده که چون زید را زخم کارى رسید و از پشت اسب بر زمین افتادحضرت امیر علیه السّلام بر بالین اوآمدوفرمود:یازید!
رَحِمَکَ اللّهُ کُنْتَ خَفیفَ الْمَؤ نَهِ عَظیمَ الْمَعُونَةِ؛
یعنى رحمت خدابر تو باد که مؤ نه و مشقت و تعلّقات دنیوى ، ترا اندک بود و معونه و امداد تو در دین بسیار ، مسجدی به نام این بزرگوار است که از مساجد شریف کوفه است، ودعائی در کتب ادعیه ذکر شده است که اودر نماز شب آنرا می خواند واگرخواستی پس ازورود به مسجد زید، دورکعت نماز تحیت بخوان ودست بر آسمان بگشای و همانند او دعا کن ، گونه های راست وچپ صورت بر خاک بندگی به سای وپیشانی بر زمین نه، سجده کن ومکرر العفو بگو که این جا انشاء الله ، موضع استجابت دعا است .
مقام حضرت یونس( ع)
اوکه یکی از پیامبران الهی است ،کسی است که در معرض آزمونی بزرگ قرار گرفت، مدتی را در شکم ماهی به سیر دریاها واقیانوس ها ادامه داد وآیه شریفه ،وذالنون اذ ذهب مغاضبا ، که در رکعت اول نماز غفیله می خوانیم ، اشاره به همین موضوع است ، سرانجام درعمق اقیانوس ها،دردل تاریکی وظلمت شکم ماهی ،از داخل امواج متراکم در یا، جائی که دست انسان از همه کوتاه است وهیچ فریاد رسی وجود ندارد ،امیدش را از همه کس بریده به او متصل می شود، ارتباط خود را با خدا برقرار می نماید ،خدائی که درهمه حالات از رگ گردن به انسان نزدیک تر است ، و ابواب رحمتش به روی همگان باز ، یونس ،تضرع کرد، دعا نمود ،زیرا او مهربان است ، کریم است ، غفار است ، دعایش را مستجاب کرد ،به نهنگ دستور داد امانت را صحیح وسالم به زمین برگردان ، اطاعت شد ، این ماهی صدف ارزشمند و صندوق اسرار درون خودش را صحیح وسالم به صاحب آن تقدیم کرد، گفته شده است مقام یونس (ع) در کوفه همان مکانی است که حضرت یونس (ع) از شکم نهنگ بیرون انداخته شده است، آن محل درکنار رودخانه فرات و در یک کیلومتری مسجد کوفه واقع شده است وبه مقام حضرت یونس( ع) معروف است،ودرقسمتی از گنبد خانه آن محرابی وجود دارد که گفته می شود امیرالمؤمنین( ع) در آنجا نماز خوانده است، در میان برخی از عامه مردم به غلط این مکان به آرامگاه حضرت یونس بن متی شهرت یافته است ،وحال آنکه آرامگاه یونس( ع) درشهر موصل بالای تپه ای قراردارد[2] .
آرامگاه ابراهیم الغمر
وی فرزند حسن مثنی ،فرزندامام حسن مجتبی (ع) است ،قبر او در سمت مغرب قبر میثم تمار در محله ای به نام ( حی کنده) می باشد واو جد سادات طباطبائی است .